Samdyti buhalterį ar naudotis buhalterinėmis paslaugomis

Samdyti buhalterį ar naudotis buhalterinėmis paslaugomis

Samdyti buhalterį. Naujai steigiant bet kokį juridinį asmenį yra privalu užtikrinti ir veiklos finansinę apskaitą. Tai atlikti galima dviem būdais, samdyti  buhalterį arba, pasinaudoti profesionalios įmonės, kuri teikia apskaitą paslaugomis.

Samdyti buhalterį

samdyti buhalterį

Pradžioje, kai tik planuojama steigti kurios nors pasirinktos formos juridinį asmenį tenka apgalvoti daug veiksmų. Juk, be įmonės pavadinimo įregistravimo, buveinės adreso patvirtinimo, būsimo juridinio subjektui, privalu numatyti ir atlyginimų dydį. Kas skaičiuos pajamas, išlaidas bei pelną. Samdyti buhalterį net ir naujai įregistruotai įmonei, šiais laikais, yra ganėtinai didelė prabanga. Kadangi buhalteris yra kone vienintelis asmuo, kuris nekuria pridėtinės naudos, tik skaičiuoja, todėl nuolat yra generuojantis tik išlaidas. Tačiau jo svarbos menkinti nereikėtų. Šios specialybės asmenys, kai kuriais atvejais yra net aukščiau įmonės vadovų. Kadangi tiksli finansinė įmonės veiklos apskaita yra pagrindinis įmonės sėkmės garantas.

Išlaidos buhalteriui

Samdant buhalterį naudinga sutarti, koks atlygis bus numatytas. Bet, buhalterinės apskaitos specialistui mokamas darbo užmokestis nėra vienintelės išlaidos, kurios lydi tikslią apskaitą. Kaip ir kiekvienam įmonės darbuotojui, sklandžiam darbui užtikrinti yra reikalingi įrankiai. Buhalterio pagrindinis įrankis yra profesionali programa, kuri ne tik palengvina ir užtikrina tikslius skaičiavimus. Ji leidžia sutaupyti daug laiko. Taigi, kokios išlaidos Jūsų laukia:

Praėjus mėnesiui po juridinio asmens įregistravimo, buhalteriui privalėsite sumokėti pirmą darbo uždarbį. Nors darbai dar nebus įsibėgėję, buhalteris savo funkcijas pradeda vykdyti nuo pirmų įmonės veiklos sekundžių.

Buhalteriui pradėjus darbą, jam bus privaloma ir programa, todėl be jos, buhalteris vargu ar spės atlikti visus pavestus darbus. Teks įsigyti arba išsinuomoti programą, kuri kainuos tam tikrą sumą per mėnesį arba teks išleisti tik kartą, bet nemažai. Pavyzdžiu paimkime RIVILE programą. Naujiems klientams yra siūlomas mini planas ir skamba taip: “Rivile GAMA-MINI paketas – vienai darbo vietai (netinklinė versija)
Moduliai: branduolys, didžioji knyga, debitorinės-kreditorinės op., pirkimai, pardavimai, atsiskaitymai, operacijos su atsargomis, gamyba (komplektavimas), vidinis prekių/medžiagų judėjimas, ilgalaikis turtas.
* Ši Rivile GAMA-MINI paketo kaina taikoma tik naujiems klientams.”. Visas šis gėris kainuoja 380 eurų be PVM ir tinka tik 1 darbo vietai. Taigi, jei įmonėje sukūrėte 5 darbo vietas, programa Jums kainuos apie 2299 eurai su PVM. Tad tik pradedant veiklą gali tekti paišlaidauti.

Kita išeitis

Nepaisant to, kad pradedanti verslas generuoja tik išlaidas, visgi jas įmanoma sumažinti maksimaliai. Tokia galimybė atsiranda, jei nauja įmonė sudaro buhalterinės apskaitos paslaugų įmone paslaugų teikimo sutartį. Suprantama, kad pradžioje toks variantas gali atrodyti keistas, bet tik iki to momento, kol nepradėsite dėlioti ir lyginti išlaidas tiek asmeniniam įmonės buhalteriui, tiek samdomai buhalterijos įmonei.

  • Samdomai buhalterinės apskaitos įmonei mokestis yra mokamas kiekvieną mėnesį. Tad, pasirašius paslaugų sutartį ir sutarus paslaugos kainą, suma pervedama į paslaugų teikėjo asmeninę sąskaitą;
  • Buhalterinės paslaugos kaina yra nustatoma atsižvelgiant į individualius kiekvienos įmonės poreikius. Juk mažmenine prekyba užsiimančiai nereikia paslaugų, kurios atsiranda steigiant maitinimo ar transporto bei logistikos įmonę;
  • Nebereikės išlaidauti buhalterio atlyginimui. Tarkime, į rankas su buhalteriu sutarėte mokėti 650 eurų, todėl pridėjus mokesčius atlyginimo skaičiavimas atrodytų taip:
GPM – 20.00% 152.69 €
PSD – 6.98% 69.60 €
VSD – 12.52% 124.84 €

Darbdavio mokesčiai

Įmoka Sodrai 17.65 €

Bendra atlyginimo suma

Atlyginimo dydis “ant popieriaus” 997.13 €
Atlyginimo dydis “į rankas” 650.00 €
    Taigi, jei turite daugiau nei vieną darbuotoją, o kadangi įmonėje dirba ne tik buhalteris, bet ir vadovas (jų gali būt net keletas). 997,13 eurų dauginkite iš turimų darbuotojų skaičiaus ir suprasite naudą mažinant išlaidas.
  • Nereikės nuomoti ar įsigyti programinę įrangą, gal net kompiuterį ar kelis. Aukščiau įvardinta 2299 eurų suma su PVM gali dar išaugti, jei turėsite poreikį užsisakyti papildomų programos paslaugų ir nupirkti kompiuterį buhalteriui, kuris taip pat kainuoja nuo 1000 eurų, naujas.
  • Buhalterinei įmonei nereikės mokėti darbo užmokesčio, pirkti programinę įrangą, kompiuterius ar papildomas programas;
  • Buhalterinės paslaugos įmonei mokėsite tik už konkrečias paslaugas, o ji pati susimokės likusius mokesčius už save. Kai kuriais atvejais, išlaidos yra sumažinamos net iki 50, o kartais, net iki 60 procentų;
  • Kas naudingiau Jums, sprendžiate patys.

Naudinga žinoti, kad samdyti buhalterijos paslaugų įmonę yra greita ir taupu.

Todėl, prieš pradėdami sėkmės kelią tinkamai pasverkite išlaidas, kad išleidžiant mažiau, galėtumėte įsibėgėti lengviau tiek Vilniuje, Kaune, Klaipėdoje ar kurioje nors kitoje Lietuvos vietoje.

Pradėkime skaičiuoti – Auditasirapskaita.lt

Written by Buhas

Website:

0 comments

Leave a comment